مقالات مرتبط با قالیشویی

ساخت وبلاگ

قالیشویی مشهد
به چه شکل اشکال لکه های فرش را منزه نمائید
آیا می‌دانید به چه شکل با لکه های مشقت بار روی فرش تان رویا رویی فرمایید؟ بعضی از طریق ها حقیقتا میتوانند وضع و اوضاع را بدتر نمایند! این صرفا چیزی میباشد که برای پاک کردن فرش و شیوه تزکیه اشکال متعدد لکه ها نیاز دارید.

در واقع هیچ ضابطه طلایی برای نظافت کردن فرش ها نیست . لکه ها و نقاط گوناگون به شیوه ها و تکنیک های مختلفی عکس العمل نشان میدهند، به این ترتیب یک کدام از مهم‌ترین جنبه های نظافت کردن فرش، انتخاب مدل لکه میباشد که با آن راز و عمل دارید و چاره های مطلوب برای این نقص‌ مختص را بدانید.
همینطور به خیال داشته باشید که فرش های گوناگون ممکن میباشد به صورت گوناگون با تولید ها گوناگون برخورد نشان دهند.

در‌این بخش از نکات منزل داری در نمناک تعدادی لکه فرش عادی و نکاتی در رابطه شیوه عکس العمل با آنها آورده شده‌است. قبلی از استعمال از هر شیوه یا این که فرآورده نو، به حافظه داشته باشید که راهبرد های روی برچسب را دنبال نمائید و کالا را در نصیب کوچکی از فرش یا این که قالی کوچک آزمون فرمائید.

رفه لکه فرش

چطور لکه های دشوار را از روی فرش منزه کنم؟
لکه های مشترک روی فرش
لکه های طبیعی فرش:
لکه های طبیعی - مانند گیلاس و توت ها، شیر، یا این که غذای طبیعی - همگی بر شالوده آب میباشند و بعضا از سهل ترین لکه ها برای تزکیه می‌باشند. به خیال و خاطر داشته باشید که با آب و مقدار پاره ای ماده های شوینده مایع (یا این که سرکه سپید)به کار گیری فرمائید (در‌حالتی که میخواهید طبیعی باشد با آب گرم ترکیب فرمایید.)

لکه های آبی‌رنگ دیگر فرش:
هر چیزی که آب داشته باشد تحت عنوان جز اصلی قادر است دقیقا به به عبارتی صورت گزینه استعمال قرار گیرد. این دربرگیرنده آب میوه ها، جوهر خود کار، و حتی ژله می‌شود.

جوهر اتومات

شیوه از میان بردن لکه جوهر اتومات از روی فرش
لکه جوهر عادی روی فرش:
شایسته ترین حلال برای تزکیه لکه جوهر ماست میباشد به‌این نحوه که روی لکه ماست بریزید و آن را روی نصیب جوهری پخش فرمائید. پس از این که ماست تماما با جوهر ادغام شد، با یک قاشق آن را از روی فرش توده نمائید. این شیوه را چند دفعه تکرار نمایید تا جوهر تماما جذب ماست شود.

مقالات مرتبط با قالیشویی...
ما را در سایت مقالات مرتبط با قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی مشهد, نویسنده : عباسی ghods1 بازدید : 64 تاريخ : چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت: 19:58

قالیشویی مشهد

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف
تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف در موردها بخش اعظمی میباشد ، این تفاوت ها سبب شده‌است که هر یک از این فرش ها خصوصیت های مختص خویش را داشته باشند از گزاره تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف در تراکم ، تفاوت در ضخامت فرش ، مواد نخستین به فعالیت برده گردیده ، لطافت و زیبایی ، طول خاب ، تعداد گره و ارزش می‌باشد.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف از حیث تراکم
یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف از نگاه تراکم میباشد ؛ همانطور که گفته شد تراکم یکی‌از شاخصه های اصلی در فرش ماشینی میباشد و با کتف فرش نیز ارتباط مستقیمی داراست ، هر چقدر کتف فرش طولانی تر باشد تراکم فرش نیز اضافه خواهد شد به همین استدلال میباشد میباشد که فرش ۱۲۰۰ کتف تراکم بیشتری نسبت به فرش های ۱۰۰۰ کتف و ۷۰۰ کتف داراست. تراکم بالا سفتی فرش را نیز ارتقاء خواهد اعطا کرد که در فیض فرش ۱۲۰۰ کتف از دو فرش دیگر محکم خیس میباشد.

 فرش کرک بهتر میباشد یا این که پشم؟
تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف از دید ضخامت
یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف نیز از نظر ضخامت است ضخامت فرش را با دقت به کتف فرش می سنجند که ارتباط معکوسی با هم دارا‌هستند به‌این چهره که هر چه تعداد کتف ها اضافه باشد ضخامت فرش کمتر خواهد بود. با دقت به‌این موضوع ضخامت فرش ۷۰۰ کتف از ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ کتف بیش تر میباشد و ضخامت فرش ماشینی ۱۰۰۰ کتف از ۱۲۰۰ کتف اضافه خواهد بود. ضخامت بیش تر فرش ماشینی ۷۰۰ کتف باعث میشود اکثر زمان ها مشتری ها آن را تعیین نمایند تا برای نشستن روی آن مطلوب باشد. فرش هایی که ضخامت بیشتری دارا‌هستند دوام بیشتری نیز دارا هستند.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف از حیث دوام و لطافت
تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف از نظر دوام و لطافت نیز به چشم می خورد. هر چندین متاع نخ هایی که در بافت فرش ها به فعالیت برده می‌گردد یکسان میباشد اما دوام آنان یکسان وجود ندارد ، علت اصلی این تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف این میباشد که هر چقدر کتف و تراکم فرش کمتر باشد ، فرش قطور خیس می‌شود و همین دلیل باعث ارتقاء دوام فرش نیز می‌گردد در سود فرش ۷۰۰ کتف از دوتای دیگر با دوام خیس میباشد ولی تراکم بیش تر سبب ساز می‌شود که لطافت فرش اضافه شود در سود شاهد این هستیم که لطافت فرش ۱۲۰۰ کتف به ترتیب از ۱۰۰۰ کتف و ۷۰۰ کتف طولانی تر میباشد.

هر چقدر فرش ماشینی ریز بافت خیس باشد در سود زیبایی آن نیز اضافه خواهد شد. ریز بافت بودن فرش ماشینی منجر خواهد شد که بسیار مشابه به فرش دستباف باشد. فرش ماشینی ۱۲۰۰ کتف به جهت این که نسبت به فرش های ۱۰۰۰ کتف و ۷۰۰ کتف ریز بافت خیس میباشد بسیار زیباتر میباشد و از لطافت بیشتری برخوردار‌است و همین زیبایی ادله مهمی در تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف میباشد.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف در طول نخ خاب
یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف در طول نخ خاب میباشد در فرش ۷۰۰ کتف طول خاب ۱۱ میلی متر هست و منجر می گردد از دو قالی ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ ضخامت بیشتری داشته باشد. نخ خاب در فرش ماشینی ۱۰۰۰ کتف ارتفاعی به اندازه ۹ میلی متر دارااست و این اندازه در فرش ۱۲۰۰ کتف ۸ میلی متر میباشد. زمانی فرشی ریزبافت خیس باشد تعداد گره در آن فراتر می رود در این صورت می‌دانیم که وزن فرش ۷۰۰ و ۱۰۰۰ کتف نیز اثبات میباشد. از این رو بایستی خاب فرش در دسته ریز بافت یعنی ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ کتف کمتر باشد.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف در مواد اول
تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ کتف و ۱۲۰۰ کتف در استفاده مواد اول نیز می‌باشد ، نخ فرش مهم‌ترین ماده اول ای میباشد که در بافت اشکال فرش به عمل می رود. در فرش های ۱۲۰۰ کتف و ۱۰۰۰ کتف نسبت نمره نخ مصرفی ، به فرش ۷۰۰ کتف طولانی تر میباشد در فرش ماشینی ۷۰۰ کتف نمره نخ فرش ۱۸ سه لابه لا میباشد البته در فرش ۱۰۰۰ کتف این نمره ۲۷ و ۳۰ سه لابه لا هست. در سود نخ مصرفی موجب میگردد فرش ۱۲۰۰ کتف از دوتای دیگر ریز بافت خیس باشد. همینطور ذکر این نکته ضروری میباشد که بافت فرش در ۷۰۰ و ۱۰۰۰ کتف شبیه می‌باشد و از مدل هندلوک میباشد.

مقالات مرتبط با قالیشویی...
ما را در سایت مقالات مرتبط با قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی مشهد, نویسنده : عباسی ghods1 بازدید : 70 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1398 ساعت: 14:33

قالیشویی مشهد
در حالی که راجع به تعیین قالیشویی آیتم‌های متعددی پیش رو دارید، فهمیدن تفاوت طرز‌های گوناگون قالیشویی که بوسیله قالیشویی‌ها گزینه به کارگیری میگیرند در تعیین شما تاثیر متعددی دارا‌هستند. درین مقاله طریق‌های گوناگون قالیشویی را آورده‌ایم و آنها‌را باز‌نگری کرده‌ایم تا این گزینش را برای شما معمولی‌خیس کنیم.

 

استعمال از آب جوش
در‌این نحوه که طولانی تر با تیتر بخارشویی شناخته میگردد، از آب جوش با فشار بالا برای نظافت کردن بافت فرش و حل کردن کثیفی آن به کارگیری می گردد. در آغاز ماده شوینده به فرش زده میشوند و روی آن فرچه کشیده می شود. آن گاه فرش با دستگاه شسته میگردد و در غایت در اتاقی با دمای تهیه و تنظیم گردیده رها می شود تا کم آب شود. روند شستشو در‌این شیوه دو ساعت و کم آب شدن فرش چهار ساعت ارتفاع میکشد.

 

به کار گیری از شامپو فرش
گذشته از این‌که طریق کپسوله کردن وارد قالیشویی‌ها شود، طولانی تر از شامپو برای شستن فرش به کار گیری می شد. با این‌که‌این طرز برای شستشوی فرش و موکت سنگین مطلوب میباشد، مقدار متعددی کف به‌جای می گذارد و این روند کم آب شدن را طولانی می نماید و از آن‌جایی که درین نحوه فرش یا این که موکت آب‌کشی نمی شود، بعداز کم آب شدن چسبناک میماند.

 

در شیوه کپسوله کردن از ماده های شوینده‌ی تصنعی و مصنوعی به کارگیری میگردد که بعداز کریستالیزه شدن به پودر تبدیل می شوند.

کپسوله کردن
درین طریق از مواد شستشو‌ی تصنعی استعمال میشود که بعداز کریستالیزه شدن به پودر تبدیل میگردند. هنگامی این ماده‌ی شوینده روی فرش یا این که موکت کم آب می گردد، گرد و خاک جان دار در آنان را به پودر تبدیل میکند و آن گاه می‌اقتدار آن را با جاروبرقی پاک کرد. از آن‌جایی که در‌این طریق از آب یه خرده به کارگیری می‌گردد، مراحل کم آب شدن کوتاه میباشد و در آخر شستشو پسماند پاره ای در فرش به جای می ماند.

 

شستشوی سطحی
این نحوه قالیشویی سطح فرش یا این که موکت را به طور کامل منزه میکند زیرا در آن طولانی تر بافت رویی فرش با به کارگیری از ماشین‌های سنگین شسته میگردد. این ماشین یک پد چرخشی داراست که آغشته به مواد شستشو میباشد و کثیفی و گرد و خاک مو جود در فرش یا این که موکت را به خویش جذب می کند. از این شیوه اضافه در هتل‌ به کارگیری میگردد زیرا روشی سریع برای پاک کردن موکت در مسیرهای مالامال رفت و آمد میباشد. هم‌چنین موکت بعد از شسته شدن با این طریق با‌گاز کم آب میگردد و مشکلی برای کارمندان هتل به وجود نمی‌آورد.

 

خشکشویی
خشکشویی کردن فرش و موکت یک کدام از جدیدترین طریق‌هایی میباشد که قالیشویی‌ها آیتم به کارگیری قرار می دهند و از آن‌جایی که فرش در آن تر نمیشود، علاقه مندان متعددی دارااست. این طریق در ده سال 90 ابتکار عمل شد و در آن از ترکیبات و پودرهای مختلفی به کار گیری می گردد. از آن‌جایی که‌این طریق نسبت به شیوه‌های دیگر قالیشویی نو میباشد، هنوز خیلی‌ها به آن اعتماد ندارند. در‌این طریق از ترکیباتی به کار گیری می شود که مثل اسفنج‌های بسیار کوچک کار می کنند و گرد و خاک و کثیفی فرش و موکت را به خویش میگیرند. ولی ممکن میباشد قالیشویی‌های متعدد از ترکیبات یگانه خودشان به کارگیری نمایند.

 

مقالات مرتبط با قالیشویی...
ما را در سایت مقالات مرتبط با قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی مشهد, نویسنده : عباسی ghods1 بازدید : 62 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت: 16:05

چه‌طور زردی فرش را از میان ببریم . بایستی خاطرنشان کرد که برای همگی ما رخداد افتاده که سپس از تعدادی توشه استفاده از فرش ها و شستن آنان ، ریشه ها و یا حتی بافت خویش فرش رنگ زرد شده هست . این اتفاق به علت ماندن کثیفی و آب چرک و آب زرد رنگ هایی میباشد که آنگاه  قالیشویی مشهد از شستشو از فرش بیرون می شود و پس از کم آب شدن جلوس کرد کرده و بافت فرش را از فی مابین می برد یا این که ریشه های فرش را که انتهای فرش میباشند را زرد می کند . این رخداد علی الخصوص هنگامی می افتد که فرش ها در منزل شسته می شوند و با فعالیت پهن کردن آن روی دیوارها یا پارو کشیدن آن ها تمام آب چرک ها را به سمت ریشه یا بافت فرش می برند . برخی از زمان ها شوینده های نا مناسب بر الیاف فرش تاثیر می گذارد و گاهی وقت ها نیز جارو نکشیدن فرش پیشین از شستشو ، آلودگی ها را وارد بافت فرش می کند . یک عدد از خط مش های خودداری از این اتفاق شستن فرش ها بوسیله قالیشویی ها هست . ولی از راه های خانگی هم می توانید استفاده نمائید . از محلول آب و نمک و سرکه به کارگیری نمائید . این محلول را بر نقاط زرد رنگ ریخته و محکم دستمال بکشید . این منش با میکروب زدایی و اسیدی بودن سبب ساز از در میان بردن رنگ زردرنگ فرش می شود . فرش هایی که در وبسایت کلاهدوزان موجود میباشند هم نیاز به حفظ دارا‌هستند . با مطالعه این مقاله شما با روش از بین بردن زردی فرش ها آشنا می شوید .

فرش
شستم رنگ زرد گردیده چیکار کنم فرش شستم زردرنگ گردیده چیکار کنم ! این اختلال بخش اعظمی از افراد آن‌گاه از شستن فرش هایشان در خانه می باشد . این حادثه به علت ماندن کثیفی و آب چرک و آب زردرنگ هایی است که سپس از شستشو از فرش بیرون می شود و پس از خشک شدن جلوس کرد کرده و بافت فرش را از دربین می موفقیت یا این که ریشه های فرش را که انتهای فرش میباشند را زردرنگ می کند . این اتفاق علی الخصوص وقتی می افتد که فرش ها در منزل شسته می شوند و با فعالیت پهن کردن آن روی دیوارها یا پارو کشیدن آن ها تمام آب چرک ها را به سمت ریشه یا بافت فرش می برند . فرشی که رنگ زرد می شود را می بایست مجدد به طور اصولی شست یعنی ابتدا می بایست فرش را گردگیری کنید ، آن‌گاه با به کارگیری از شوینده های مناسب بشویید و آب گیری را بی نقص و اصولی انجام دهید . روشی دیگر برای رفع زردی فرش ، استعمال از محلول آب و جوش شیرین و سرکه می باشد . این محلول را بر نقاط زرد رنگ رنگ ریخته و سفت دستمال بکشید . این راه با میکروب زدایی و اسیدی بودن سبب ساز از در بین بردن رنگ رنگ زرد فرش می شود .

از
دربین بردن زرداب فرش از در بین بردن زرداب فرش بسیار سهل می باشد اما ابتدا بایستی اعلام کرد که تمامی ی ما دوست داریم فرش های منزلمان مدام زیبا و سفید باشد و لکه های زرد رنگ یا . . . روی آن وجود نداشته باشد ؛ درست مانند روز اول! البته بعد از آن از شستن فرش هایمان در منزل متوجه لکه های زرد بر روی آن می شویم و یا مشاهده می کنیم که ریشه های فرش رنگ زرد و کدر گردیده است . این رخداد به علت ماندن کثیفی و آب چرک و آب زرد هایی می‌باشد که آنگاه از شستشو از فرش بیرون می شود و پس از کم آب شدن جلوس کرد کرده و بافت فرش را از در میان می پیروزی یا ریشه های فرش را که انتهای فرش میباشند را رنگ زرد می کند . برای از میان بردن زردی فرش باید به دنبال محلول هایی با خواص اسیدی بودن باشید . شوینده یا این که محلول مسئله لحاظ را با آب گرم ترکیب کرده ؛ آن گاه اسفنج یا این که ابر یا . . . خویش را وارد محلول کرده و به آرامی بر روی لکه های زردرنگ یا این که ریشه های زردرنگ بکشید . بعد بگذارید فرش به طور اصولی خشک شود . ولی بهترین خط مش برای پرهیز از زرداب فرش سپردن فرش ها به قالیشویی می باشد . در کارخانه های قالیشویی فرش ها را درون دیگ های والا آبگیر (سانترفیوژ های پرقدرت) می گذارند تا با سرعت و فشار فرش ها شسته شده و از قانون گریز راءس کلیه آب های چرک فرش از آن خارج شود .

How
remove carpet yellow 1
از
دربین بردن زردی فرش در اثر سوختگی از بین بردن زردی فرش در اثر سوختگی با خط مش های خانگی قابلیت پذیر است . خیلی از اوقات برای تمامی ما پیش آمده میباشد که اتو داغ ، فرش را می سوزاند و یا این که سیگار از دست ما می افتد و روی فرش لکه های زرد رنگی را ایجاد می کند . در ابتدا شما باید با اسکاچ نم دار روی محل سوختگی بکشید تا زردی آن کمی گرفته شود . چه بسا می توانید با سمباده روی محل سوختگی بکشید و در صورتیکه پرز های متعددی از آن سوخته می باشد آنان را با قیچی بچینید . قدم بعدی برداشتن پیاز می باشد ! یک پیاز بردارید و آن را نصف نمائید و روی محل سوختگی برای یک الی دو دقیقه بکشید . آن‌گاه دست خود را محکم بکشید تا آب پیاز داخل الیاف نفوذ نماید . اکنون فرش خود را با یک دستمال خیس منزه کنید . می توانید روی آب پیاز نمک بریزید تا رنگ رنگ زرد را سریع از میان برنده شود . نکته دارای اهمیت این میباشد که محل لکه باید هرچه زودتر از در بین برود . در شرای مدت دوران طولانی از محل ساخت لکه قبل باشد هیچ روشی جوابگو نمی باشد .

مقالات مرتبط با قالیشویی...
ما را در سایت مقالات مرتبط با قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی مشهد, نویسنده : عباسی ghods1 بازدید : 71 تاريخ : شنبه 26 بهمن 1398 ساعت: 12:11

از
شستشوی فرش در خانه خود نترسید! همینطور قالیشویی مشهد  گاه پیش می آید که به دلایل زیادی گزیده از فرش مبتلا لک شده و نیازی نباشد همه آن شسته شود؛ در این موردها در حالتی که بلد نباشیم چه طور آلودگی را از در میان ببریم، ناچار می شویم همه فرش را به دست متخصصان قالیشوی، بشوریم و بی استدلال نیز هزینه صرف کنیم و نیز از ارتفاع قدمت فرش خود بکاهیم .

از همین رو است که می گوییم در‌صورتی‌که یه خرده تحقیق کنیم و شست و شوی فرش در خانه را با بهترین مواد شوینده فرش خاطره بگیریم، می توانیم فرش های خویش را برای دوران طولانی به کارگیری کرده و از زیبایی آن لذت ببریم .

احتمالا هم اکنون در ذهن خویش بگویید مگر هنوز هم می شود برای شستن فرش این فعالیت را به قالیشویی واگذار نکرد و در منزل مبادرت به این فعالیت کرد؟ آن هم در منزل هایی که عموما فاقد ایوان هستند و متراژهای کمی دارند؟ می بایست بگوییم بله .

شست و شوی فرش در خانه با مواد شوینده فرش، همچنان ممکن هست و شما می توانید با یاری بهترین مواد شوینده فرش، فرش های خود را منزه فرمائید . در صورتی‌که شما نیز قصد دارید فرش های خود را در خانه بشویید، با ادامه گزارش با ما یاور باشید تا ساز و کارهای آن را به شما یادگرفتن دهیم .

مقالات مرتبط با قالیشویی...
ما را در سایت مقالات مرتبط با قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی مشهد, نویسنده : عباسی ghods1 بازدید : 64 تاريخ : چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت: 16:58

قبلی از هرچیز می بایست یادآور شویم که در عملیات چله کشی به رویکرد ترکی به دو نفر نیاز است تا چله کشی با توجه حتمی و با کیفیت انجام شود . این چله کشی قالیشویی مشهد مستقیماً روی دار قالی کشیده می شود . در این راه در مقدمه دو نخ زه را موازی پهنا دار به راست رو ها میبندند ، می بایست دقت کرد که طول زهوارها بلندتر از پهنا دار باشد تا کار گره زدن آنان به راست روها آسوده تر شود . با اعتنا به این که تعداد شیرازه ها فرد یا زوج باشد ، نخ چله را از رو یا این که ذیل زهوارها رد می کنند ، در مرحله بعدی نخ چله را که از گذشته به شکل گلوله توده مینمایند به وسیله یکی از نفرات از رو یا زیر رد گردیده و به دست نفر دوم داده میشود تا او نیز آن‌گاه از رد کردن نخ چله از محل علامت گذاری گردیده آن را به دست نفر اول بدهد ، این عملیات آن قدر تکرار می شود تا چله در تمام دار بصورت معادل و یکنواخت کشیده شود ، واجب به ذکر است که یکی از نکات مهم در عملیات چله کشی وجود کشش یکسان در تمام ارتفاع آن می باشد .

در صورتی‌که چله کشی به درستی انجام گردیده باشد در نهایت چله ها در مسافت بین زهوارها حالت ضربدری یا زیگزاگی پیدا خواهند کرد . گام بعدی در این عملیات رد کردن چوب مهار به جای نخ اول میباشد ، در نهایت هم گلیم بافی و زنجیره بافی انجام می شود و در ادامه هم به جای نخ زه بالایی چوب هاف را قرار عرضه میکنند .

چله
کشی به شیوه فارسی بر خلاف چله کشی به راه ترکی که مستقیما روی دار انجام می شود ، در چله کشی به شیوه پارسی چله در آغاز روی زمین آماده و تهیه و تنظیم گردیده و بعد روی دار قالی انتقال داده می شود ، قاعدتا این روش در مناطقی که فرش ها بصورت فارسی باف تهیه می گردند بخش اعظم کاربرد دارد . برای انجام این چله کشی در اولین گام نخ چله را یک متر اضافه تر از آنچه بطور معمول محاسبه میکنند در نظر می گیرند ، بعد از سه میله فلزی به قطر ۱٫۵ سانت و طول ۱ متر به کار گیری می کنند ، این سه میله را به ترتیب و با مسافت ی یک متر و سه متر از نیز در زمین جایگذاری می نمایند ، نکته دارای اهمیت این هست که برای سهولت انجام چله کشی میله دوم نباید در امتداد میله اولیه و سوم باشد ، آنگاه از استوار کردن میله ها نخ چله را به دور میله اول گره می زنند و از ذیل میله دوم رد میکنند ، نخ را به مدل ای میگردانند که میله سوم را دور بزند و در رجوع از روی میله دوم و تحت میله نخستین عبور کند ، اگر این چله کشی به صحت انجام شود نخهای فی مابین میله نخستین و دوم به فیس ضربدری صورت می گردند .

قرائت
مطلب در رابطه فرش دستباف و خصوصیت های آن عمده بدانید صحیح نظیر رویکرد ترکی این عملیات هم تا آنجا ادامه دارااست که کل تار چله با کشش یکنواخت کشیده شود . آنگاه از اتمام این کار چله تنظیم شده را با احتیاط و توجه متعددی روی دار قالی انتقال میدهند . پس از نظارت کردن انتقال صحیح و یکنواخت پخش شدن چله بر روی دار ، به وسیله ابزاری به نام گاوه و یا این که پیچ ذی‌ربط چله را محکم می نمایند .

مقالات مرتبط با قالیشویی...
ما را در سایت مقالات مرتبط با قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی مشهد, نویسنده : عباسی ghods1 بازدید : 69 تاريخ : دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت: 11:46

الف) در گودال های ساخت گردیده در فرش می توانید یك قطعه یخ بگذارید وصبر كنید تا دوران یك ساعت به همین حال بماند تا پرزهای خوابیده فرش مجدد به حالت قالیشویی مشهد طبیعی باز گردد .

ب) پاره ای آب در محل گودال بریزید وپارچه ای مرطوب روی آن قرار دهید وآن را به ارامی با اتو نسبتأ داغ ماساژ وفشار دهیدتا پرزها به حالت نخستین گشوده گردند سپس با یك برس آن نصیب ها را برس بزنید .

از
در بین بردن جای وسایل سنگین از روی قالی
وسایل سنگین وزن نظیر شالوده مبل معمولاً بر روی فرش جا می‌گذارند . سفارش می گردد یک تکه یخ روی محل موضوع حیث بگذارید و بعد از آن با دستمال کم آب روی رطوبت آن را بگیرید و پرزهای قالی را به وضعیت اول برگردانید .

1 .برای برق انداختن و درخشان كردن رنگ قالی . . .

می‌توانید مقدار زیادی نشاسته ذرت روی فرش بپاشید و بگذارید یك ساعت بماند بعد از آن با جاروبرقی آن راجارو كنید .
و نیز می توانید یه خرده سرکه را با خاک اره مخلوط کرده و به آرامی برسی را در این ادغام بزنید و روی فرش بکشید هنگامی که کم آب شد با جارو برقی مرحله آن را جارو کنید .

ضد
عفونی و جلا دادن فرش
بعضی از میهمانان عادت دارا‌هستند با کفش روی فرش‌های منزه منزل شما بیایند . وای به روزی که شما شخصی وسواسی باشید . چه می‌کنید؟ فرش را با شیلنگ آب می‌شویید؟ بهتر هست آن گاه از جارو زدن فرش، دستمال تعالی حوله‌ای را آغشته به آب و سرکه سپید فرمایید و آهسته روی پرزهای قالی بکشید میزان سرکه نباید فراوان باشد و گرنه به فرش جراحت میرساند .

روشن
کردن رنگ قالی
مقدمه روی قالی مخلوط برگ‌های مرطوب (تفاله چای و نمک بپاشید، بعد از آن با جاروبرقی، جارو فرمائید تا رنگ قالی شفاف شود .

2 .برای از در میان بردن کرک فرش می‌توانید . . .

یک کیسه حمام را مرطوب کرده به دست بکشید و از منش خواب قالی کیسه بکشید . هر دو روز یکبار فرش ها را جارو بکشید . دستکم سالی چندین توشه با شامپو فرش فرش ها را شامپو بکشید .

شیوه
های حفظ و محافظت از فرش تغییر تحول
موضع دادن در هنگام جارو زدن
هنگام جارو زدن گهگاهی مسیر را عوض فرمائید یعنی از جهات گوناگون جارو بزنید تا پرز و بافت فرش وضعیت خود را از دست ندهد و از پرز پرز شدن متعددی بکاهید .

جارو
زدن حیاتی ترین گام برای حفظ از فرش
فرش را بطور منظم و ظریف جارو بزنید مخصوصاً قسمتهایی که رفت و آمد بیشتری صورت می گیرد . رویکرد رفتن بر روی فرشهای آلوده به کثیفی و لکه ها اذن می دهد تا به قسمتهای تحت پرز ها وارد شوند که برطرف سازی آنان ایراد تر می‌باشد و این دستور می تواند به بافت فرش صدمه بزند . جارو زدن مداوم این ذرات را گذشته از این که مشکلی به‌وجود بیاورد از در بین می موفقیت هر از تعدادی گاه از جاروی سنتی به کار گیری کنید این کار جلای فرش شما را اکثر کرده با آراسته کردن پرزها فرش را زیباتر نشان می دهد . .

برای مسیرهای مالامال رفت و آمد در هفته سه یا این که چهار بار و برای مسیرهای کم رفت و آمد در هفته دوبار جارو کردن پیشنهاد می گردد .

برای منزه کردن فرش جاروی دستی توصیه می شود . از جاروی برقی با به دور خیلی تند و همچنین از جارو با برس چرخ دنده ای استفاده نفرمائید .

برای جارو کردن فرش عجله نکنید بخصوص در حالتی که صاحب فرش‌های پرز بلندی همچون گبه‌ها میباشید زیرا آلودگی در آن ها دیر خیس از فی مابین می‌رود مدل جاروی خود را از یک نقطه خاص چند بار عبور دهید تا مطمین شوید غبار‌ها به طور کامل گرفته شده اند .

مقالات مرتبط با قالیشویی...
ما را در سایت مقالات مرتبط با قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی مشهد, نویسنده : عباسی ghods1 بازدید : 61 تاريخ : شنبه 12 بهمن 1398 ساعت: 16:54

قالی چلسی ، یک عدد از با ارزشترین قالی های دستباف ایرانی می باشد که نظیر دیگر فرش های زمان صفویان به دست هنرمندان این کشور بافته شده و قالیشویی مشهد در موزه ویکتوریا و آلبرت شهر لندن حفظ می گردد . این قالی از قالی تبریز که در همین موزه محافظت می شود کهن تر می‌باشد و دارنده بعدها ۳۱۰ * ۵۴۹ سانتیمتر با وزن ۴۰ کیلوگرم می باشد . تار و پود این اثر از ابریشم و پرز آن از پشم درجه یک میباشد و در بافت آن از گره فارسی استفاده شده . مکان دقیق بافت آن معلوم نبوده اما احتمال بافت آن در یکی از شهرهای تبریز و یا کاشان داده می شود . دلیل شهرت این اثر به قالی چلسی آن بوده که پس از خروج آن از کاخ سلطنتی واقع در اصفهان ، به وسیله موزه از فروشنده ای در شهر چلسی خریداری شده است .

طرح این فرش دربرگیرنده دو مدالیون یا این که ترنج با موضوع تیره و دو گلدان به سبک چینی میباشد که در میان ترنج ها قرار گرفته و در انتهای مسئله دارای اهمیت تکرار می شود ، در راس قالی حوزچه ماهی وجود دارد که عمده به هنرهای چینی شباهت داراست و در بقیه موضوع نقش و طرح هایی کوچک نظیر درختان و حیوانات در درحال حاضر مبارزه و … جای گرفته می‌باشد . پزوهشگران با آنالیز نقوش این فرش و با توجه به حضور حیوانات در آن ، فرش را ساخته گردیده در محیطی سکولار می دانند و با اعتنا به طرح قالی اردبیل که الهام گرفته از ساختمان های مذهبی می باشد این دو قالی را ضد و نقیض بر نیز می دانند .

مقالات مرتبط با قالیشویی...
ما را در سایت مقالات مرتبط با قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی مشهد, نویسنده : عباسی ghods1 بازدید : 65 تاريخ : شنبه 5 بهمن 1398 ساعت: 17:29

یک عدد از عواملی که در خرید فرش به آن اعتنا بخش اعظمی می‌شود، رنگ‌بندی فرش و هماهنگ کردن آن با محیطی می‌باشد که این کالا در آن قرار میگیرد . رنگ بندی فرش، مقوله‌ای حائز اهمیت می باشد و از آنجایی که همیشه قسمت زیرین و یا این که کف محیط اهمیت بسیاری دارد، به دیوار پنجم شهرت یافته و تأثیر بسیاری بر چینش داخلی داراست . حضور رنگ‌های متنوع در یک فرش، از ویژگی‌های اختصاصی  قالیشویی مشهد به شخص این محصول هست که افزون بر زیبایی سبب انتقال احساساتی نظیر صمیمیت، گرما و یا این که سوز‌و‌سرما می‌گردد . انتخاب و دکورا سیون رنگ در اطراف را بر شالوده هماهنگی رنگ‌ها و یا این که مغایرت رنگ‌ها انجام می‌شود . کاربرد فرشی که از هماهنگی رنگ با بقیه اجزای اتاق برخوردار است، محیطی آرام یاور با استراحت بصیرت و وقار کم عقل به ارمغان می آورد . در مقابل مغایرت رنگی، سبب ساز گردش بیش‌تر چشم در محفظه می‌شود .

تعیین
رنگ رنگ از اهمیتی ویژه‌ برخوردار هست و به عنوان بنیادی‌ترین و اساسی‌ترین عنصر بصری در طراحی داخلی قلمداد می گردد . از این‌رو تعیین رنگ در طراحی داخلی از منزلت والایی برخوردار است، به گونه‌ای که بر تأثر آفرینی روحی، ساختمان فیزیولوژی، عملکرد، سبک و آهنگ محیط تأثیر مستقیمی داراست . رنگ‌های متنوع فرش، حاذق میباشد جَو فضا را از محیطی گرم به سرد و بالعکس بدل سازد . از این‌رو هنگام گزینش فرش باید مواقعی نظیر مفاهیم، ترکیب‌بندی رنگ و آن‌گاه مدل کاربری و جَو دور و بر را مَد لحاظ قرار داد .

رنگ‌های
گرم کاربرد این تیم رنگی در فرش سبب تولید محیطی گرم، صمیمی و تروتمیز می‌شود، و در مخلوط با رنگ گرم دیوارها و شی ءها موجود، قدرتمند خواهند بود فضایی مناسب جهت مکان‌‌های مالامال جنب و جوش و دارنده انرژی بالا ارائه دهند . کاربرد فرشی با رنگ گرم در ترکیب با دیوار و یا اسبابی به رنگ سرد، محیطی متانت بخش و قانونی به هم پا بی صدا فراهم مینماید که باعث خیزش گرما از کف و ایجاد صمیمیت در دور و بر می‌شود . چنین چیدمانی به راحتی در فضاهایی مانند کتابخانه‌ها و یا دفتر ها اداری قابل استعمال می‌باشد .


رنگ‌بندی
فرش- قالی ماندگار قرمز
این رنگ گرم بیانگر شعف و شوق، هیجان و اراده می باشد و کاربردش حتی به مقدار کم، چشمگیر و قابل دقت تجلی می‌یابد . کاربرد رنگ قرمز‌رنگ و یا این که لاکی در فرش منجر ساخت جلوه‌ای ویژه در کف، احساس گرما و انرژی در محفظه می شود . فرش‌هایی با رنگ مورد قرمز به سبب ساز تولید حس گرما در فضاهای رسمی و پر رفت و آمد قابل کاربرد می باشند . در صورتی که فرش افزون بر رنگ قرمز‌رنگ از مخلوط رنگی قهوه‌ای، سپید و زردرنگ برخوردار باشد سبب کاهش جلوه و افزایش حرارت رنگ قرمز می شود .

زرد

از دیگر رنگ‌های گرم که بر معانی همچون رها شدن از مشکلات، آزارها و مسئولیت‌ها اشاره داراست . این رنگ از درخشندگی بالایی برخوردار می‌باشد و در فرش بالاخص نقش مایه‌های آن کاربرد بسیاری دارااست . از این‌رو کاربرد فرش و یا گلیمی به رنگ قالب زردرنگ در کف اتاق باعث درخشندگی و در سود اعتنا بیش از حد به این تراز می‌گردد . همینطور علاوه بر مورد ها مذکور کاربرد چنین فرشی به استدلال درخشندگی بالا در تولید فضایی دل‌باز، پر نشاط و به اصطلاح با روح کمک شایانی خواهد کرد . برای خنثی سازی و تیره‌تر جلوه دادن چنین فرش و یا گلیمی از رنگ‌های زرشکی، قهوه‌ای و شکلاتی در مبلمان و یا بقیه لوازم مو جود در دور و اطراف می‌توان به کار گیری کرد . همینطور جهت تقویت درخشندگی و ارتقاء انرژی این رنگ از چیدمان مبتنی بر هماهنگی رنگ‌ می‌توان سود جست، چنین ترکیب‌بندی در فضاهایی مانند اتاق کودک ها و … نیز قابل کاربرد است .

مقالات مرتبط با قالیشویی...
ما را در سایت مقالات مرتبط با قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی مشهد, نویسنده : عباسی ghods1 بازدید : 64 تاريخ : چهارشنبه 2 بهمن 1398 ساعت: 13:06